ثروت آفرینی با ایجاد جریان حاصل از درآمد به دست می آید. روش های متعددی برای جمع آوری و ایجاد ثروت وجود دارد؛ برای مثال شما می توانید درآمد فعلی خود را افزایش دهید، منبع درآمد دوم اضافه کنید، سرمایه گذاری در املاک و یا تصمیم جدی برای کاهش مخارج زندگیتان بگیرید.

اگر علاقمند به ثروت آفرینی هستید در این مقاله همراه ما باشید تا با چند راهکار ساده آشنا شوید.

راههای ثروت آفرینی و ایده های پولساز

 

پس انداز کردن اولین اصل ثروت آفرینی است. و با پس انداز کردن می توانید اقدام به سرمایه گذاری کنید. برای داشتن آینده‌ای روشن و آسوده به پس انداز نیاز دارید. خیلی از افراد تمایلی به پس انداز کردن ندارند و در این باره خساست به خرج می دهند، با همین طرز تفکر اشتباه،  سبک زندگی‌ای را پیش می گیرند که نتوانند به اندازه کافی ثروتمند شوند. پس انداز کردن عادت بسیار خوبی است و یکی از رازهای اصلی خیلی از ثروتمندان به حساب می‌آید.

 

  • آموزش

در هر کاری هستید، در هر رشته ای که فعالیت میکنید، در هر حوزه ای که مشغول هستید، باید تمام ریز و بم آنرا بلد باشید. نباید از کوچکترین قسمت آن هم غافل بمانید و آنرا فراموش کنید.

اگر می خواهید موفق شوید و ثروتمند شوید، باید در کاری که مشغول آن هستید، متخصص شوید، نه به خاطر اینکه بیشتر پول کسب کنید، بلکه به خاطر اینکه هوشمندانه تر کار کنید. از هر فرصت استفاده کنید و در حوزه کاری خود را تمام آموزش ها و مهارت های مربوطه را کسب کنید.

 

  • داشتن احساس خوب نسبت به پول

از تفاوت های عمده بین افراد ثروتمند و دیگران این است که آنها نسبت به پول بیش از آنکه احساسات بد نشان دهند از خود احساسات خوب بروز می دهند. اکثر مردم به دو دلیل ممکن است نسبت به پول احساس خوبی نداشته باشند.

دلیل اول این است که آنها به اندازه کافی پول ندارند و به همین دلیل تمام مشکلات خود در زندگی را به گردن پول می اندازند و رفته رفته نسبت به پول دید منفی پیدا میکنند. همچنین عده دیگری نیز وجود دارند که از همان دوران کودکی جملات منفی در مورد پول می شنوند و باورهایی غلطی در مورد پول در ذهن آنها شکل می گیرد. برای مثال آنها می شنوند که پول کثیف است و یا پول خوشبختی نمی آورد. این جملات اشتباه و ناقص نیز می توانند باعث القای افکار منفی نسبت به پول در ذهن نا خود آگاه افراد شود.

بنابراین زمانی که می شنوید کسی پول زیادی به دست آورده است خوشحال شوید و به وجد بیایید. طوری از این اتفاق خوشحال شوید که انگار برای خودتان اتفاق افتاده است. اگر نسبت به چنین اتفاقی برای فرد دیگر با شادی و هیجان واکنش نشان دهید در واقع شما دارید به پول و موفقیت بیشتر برای خودتان پاسخ مثبت می دهید و این احساس خوب نسبت به ثروت برای شما پول و ثروت زیادی به همراه خواهد داشت.

 

  • مدیریت زمان

مدیریت زمان مجموعه ای گسترده از چالش ها، مهارت ها و مسائل را شامل می شوند که با شناخت پتانسیل ها، تکنیک های مدیریت زمان و برنامه ریزی اصولی می توانیم مدلی تاثیر گذار و تعیین کننده در روند کسب و کار و زندگی خود داشته باشیم.

کسانی که به این اصل مهم توجه بیشتری دارند معمولا انسان هایی برتر و موفق هستند چرا که توانسته اند در زمان کمتری به نتایج بیشتری دست یابند و به راحتی ثروت آفرینی کنند.

 

پولدار شدن
پولدار شدن

 

  • ارتباطات قوی

موفق ترین افراد با معلومات ترین افراد نیستند! موفق ترین افراد، افرادی هستند که می دانند چطور با دیگران روابطی خلق کنند و از آن روابط به نفع هردو طرف استفاده کنند.

یکی از ویژگی های بارز افراد موفق و ثروت آفرین، ایجاد و مدیریت منابع انسانی است. شاید مدیران ارشد شرکت های برتر دنیا، واقعا به اندازه مهندسین و کارمندان آن شرکت معلومات و تخصص نداشته باشند، اما بهتر از آنها میدانند چطور مردم را مدیریت کنند تا در جهتی که برای هردو طرف سودمند است حرکت کنند.

 

ثروت آفرینی

 

  • سرمایه گذاری

حتی برای باهوش ترین افراد نیز سخت است که از زیر و بم سرمایه گذاری سر در بیاورند. با این حال برای افزایش چشمگیر ثروت و برنامه ریزی و برخورداری از آینده ای مرفه باید شیوه ی خردمندانه سرمایه گذاری را بیاموزید. تا آنجا که می توانید دانش خود را در زمینه ی اصول سرمایه گذاری بالا ببرید تا بتوانید هرچه زودتر دارایی تان را گسترش دهید و ثروت آفرینی کنید.

و همچنین اگر واقعا به دنبال پولدار شدن هستید، باید در چیزی سرمایه گذاری کنید که از آن سر رشته دارید. برای مثال اگر شما در تجارت دارو فعالیت می کنید، سرمایه گذاری در حیطه کشاورزی را امتحان نکنید. در چیزی سرمایه گذاری کنید که در موردش اطلاع و تجربه دارید.

هر چه بیشتر یک صنعت و یا یک بازار ویژه را بشناسید احتمال بیشتری دارد که بتوانید به سادگی ثروت آفرینی کنید. و در این شرایط هیچ کس دیگری قادر نیست این کار را برای شما انجام دهید. هنگامی که در حیطه ای سرمایه گذاری می کنید که آن را می شناسید آن را به شدت و با جدیت دنبال کنید.

 

  • مقایسه نکردن خود با دیگران

اگرچه وسوسه می شوید که برای ارزیابی پیشرفت تان، میزان دارایی خود را با دیگران مقایسه کنید اما بدانید که بهترین مقیاس، خودتان هستید. برای سنجش درست و واقع بینانه ی ثروت تان، به نقاط قوت، ضعف و توانایی های خود توجه کنید. حقیقت این است که همیشه یک نفر در یک جای جهان هست که پول بیشتری در می آورد یا بهتر سرمایه گذاری می کند. اگر بخواهید دیگران را پایین بکشید یا خود را سرزنش کنید هرگز نمی توانید طعم شیرین پیروزی شگفت انگیزی را که در رده ی خود بدست آورده اید، بچشید. پس هرگز اجازه ندهید که برق موفقیت دیگران، چشم شما را به روی دستاوردهای خودتان ببندد.

 

  • ریسک کردن

هیچ ثروتمندی دارایی خود را بدون ریسک کردن به دست نیاورده است. زیرا ریسک کردن، تنها راه رسیدن به پاداش است. برای به دست آوردن ۱۰۰ میلیون تومان اول باید ریسک کنید، پس این توانایی را در خود به وجود آورید. ریسک، تنها چیزی است که میان شما و دستاوردهای بزرگ قرار دارد.

هرگز به سراغ ریسکی که از نظر احساسی یا مالی به خودتان یا شخص دیگری آسیب می رساند، نروید. می توانید با کسب دانش و آگاهی، سرمایه گذاری در بازار سهام یا املاک را به ریسک هایی حساب شده تبدیل کنید. از ریسک هایی که مطمئن هستید با انجام آنها نه تنها چیزی به دست نمی آورید بلکه همه چیز را از دست می دهید و خود و اطرافیانتان را به زحمت و خطر می اندازید، اکیداً دوری کنید. بنابراین برای ثروت آفرینی به دنبال انجام ریسک هایی با احتمال پیروزی بالا باشید.

 

  • برنامه ریزی

افراد ثروت آفرین بر مبنای هدف زندگی می کنند. آنها همیشه در حال تعیین هدف هستند. آنها برای روزها و شبهایشان به صورت مکتوب برنامه دارند.

افرادی که به سمت موفقیت و کسب ثروت حرکت می کنند، بلند مدت فکر می کنند. آنها برنامه روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه دارند. زیرا هدف داشتن بدون برنامه ریزی برای رسیدن به هدف امکان پذیر نیست. بنابراین نه تنها آنها هدف دارند بلکه برای رسیدن به هدف، برنامه دارند و از طریق آن به هدفشان و خودشان اعتبار می دهند.

 

ثروت آفرینی
ثروت آفرینی

 

معرفی کتاب های ثروت آفرینی

برای ثروت آفرینی، کتاب هایی هست که به شما کمک می کند که سریع تر به هدفتان در ایجاد ثروت و موفقیت برسید. در این قسمت به سه مورد از آنها اشاره شده هست.

 

  • اسرار ذهن ثروتمند

در کتاب “اسرا ذهن ثروتمند”، تی هارو اکر روش هایی را آموزش می دهد که با استفاده از آنها می توان ذهن و روان را برای جذب ثروت آماده کرد. او با استفاده از اصول کتابش توانست در عرض دو و نیم سال میلیونر شود. این کتاب یکی از کتابهایی است که شما می توانید ذهن خود را برای جذب ثروت آماده کنید.

 

  • پول، رهبر بازی باشید.

آنتونی رابینز سخنران و مربی انگیزشی مشهور و پرآوازه، این بار کتابی در زمینه موفقیت مالی نوشته است. با خواندن این کتاب متوجه می شوید آنتونی رابینز، در راهنمایی افراد به سمت موفقیت مالی نیز، توانایی خارق العاده ای دارد. رابینز در کتاب”پول، رهبر بازی باشید” نظر ۵۰ ثروتمند دنیا درباره ثروت آفرینی را جویا شده است و قدم به قدم اصول ثروتمند شدن را به خوانندگان نشان می دهد.

 

  • ثروتمندترین مرد بابل

کتاب “ثروتمندترین مرد بابل” در سال ۱۹۲۶ توسط جرج کلاسون نوشته شد و از آن زمان تاکنون این کتاب یک منبع بی نظیر برای آموزش اصول ثروتمند شدن به افراد است. این کتاب داستان ثروتمند شدن یک کارگر بابلی است. با خواندن این کتاب متوجه می شوید برای ثروتمند شدن به ورد و جادو نیاز ندارید! راهکار ثروتمندی گفته شده در این کتاب بسیار ساده و قابل اجرا است. مثلا در این کتاب، نویسنده به شما پیشنهاد می کند ۱۰ درصد از درآمد خود را پس انداز کنید. کمتر از خواسته هاتان خرج کنید. پول خود را در جایی مطمئن سرمایه گذاری کنید و تعدادی راهکارهای ساده دیگر.

منبع مقاله ثروت آفرینی در سایت محمد فرتاش