ه بخواهید و چه نخواهید، پول  و درآمد یکی از واقعیت‌های زندگی است که همگی باید با آن روبرو شویم. شاید پول‌دار شدن و افزایش درامد هدف شما نباشد و مفاهیم عمیق‌تری مثل خانواده و سلامتی بیش‌تر برایتان مهم باشد، اما این موضوع قابل انکار نیست که افزایش درآمد مزایای زیادی برای شما به همراه دارد و با افزایش درامد به بهبود کیفیت زندگی خود و خانواده‌ی خود کمک خواهید کرد. علاوه بر آن در صورتی که مشکلات مالی غیر منتظرانه‌ای برایتان پیش بیاید، شما به راحتی قادر خواهید بود آن را مدیریت کنید و به کمک دیگران نیاز پیدا نکنید. اگر هم فکر می‌کنید به پول اضافه‌ای و افزایش درامد نیاز ندارید، شاید با قدری افزایش درامدبیشتر بتوانید به سازمان‌های خیریه کمک کنید و یا فرشته‌ی نجات فرد نیازمندی شوید

مدیریت پول وتقسیم درآمد برای کسب ثروت

برای افزایش درآمد باید درآمد خود را به چهر قسمت اصلی تقسیم کنید!

  1. 60 درصد درآمد:

شصت درصد درآمد خود را به ضروریات اختصاص دهید. هزینه های ضروری مانند خرید کتاب، خرید لباس، خرید خوراک ، تعمیر و نگهداری خانه ، تعمیر ماشین ، شهریه کلاس و دانشگاه ، خرید کفش و..

2. 20درصد پول خود را سرمایه گذاری کنید.

گرنت کاردن، کسی که توانست در ۳۰ سالگی به یک میلیون خودساخته تبدیل شود نوشته است:

تنها دلیلی که پول‌هایتان را باید پس‌انداز کنید این است که بتوانید در کار دیگری سرمایه‌گذاری کنید. پس اندازتان را در یک حساب ایمن قرار دهید و از این حساب برای هیچ کاری حتی برای موارد ضروری استفاده نکنید.

با وجود اینکه بسیاری سرمایه‌گذاری را یک ریسک می‌پندارند اما باید گفت که سرمایه‌گذاری یکی از موثرترین روش‌ها برای کسب درآمد است. همانطور که رامیت سفی در کتاب پرفروش خود نوشته است:

من به شما یاد می‌دهم که چگونه ثروتمند شوید. به طور متوسط، میلیونرها ۲۰ درصد از درآمد سالانه خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آنها با توجه به میزان درآمد سالانه‌ای که دارند سنجیده نمی‌شود بلکه با توجه به پس اندازی که داشته‌اند و میزان سرمایه‌گذاریشان سنجیده می‌شود.

3. 15درصد پول خود را برای شادی و تفریح خود خرج کنید.

مردم عادی بر این باور هستند که ثروتمندان تمام روز را کار می‌کنند، اما واقعیت این است که ثروتمندان به آنچه عشق می‌ورزند مشغول هستند با این تفاوت که یافته‌اند چطور بابت انجامش درآمد کسب کنند.

اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید مراحل رسیدن به موفقیت برای شما آسان می‌شود. سایبولد در کتابش ادامه داده است:

به جای آنکه زمان خود را برای یافتن شغلی با درآمد بالا سپری کنید بر روی این موضوع تمرکز کنید که چقدر توانایی انجامش را دارید و می‌توانید در آن کار پیشرفت کنید. زمانی که چنین شغلی را یافتید با تمام وجود تلاش کنید تا بتوانید در زمینه شغلیتان به یکی از بهترین‌ها تبدیل شوید. اینگونه است که می‌توانید ثروت زیادی نیز کسب کنید.

4. 5 درصد درامد خود را ببخشید

بهتر است 5 درصد درامد خود را ببخشید تا سریع تر پولدار شوید.بخشش به جهان می گوید که شما میتوانید به دیگران کمک کنید و آماده اید تا بهترین خدمات زا به جهان ارائه دهید و لایق بهترین ها هستید.جهان انعکاسی از خود شما است. هر چه قدر بیشتر ببخشید بیشتر به دست خواهید آورد.

خودتان را در اولویت قرار دهید

ثروتمندان را می‌شود تاحدودی خودخواه خواند که البته آنها با این موضوع کنار آمده‌اند. سایبولد در کتاب «ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند» نوشته است:

اگر شما به فکر خود نباشید به مرحله‌ای که بتوانید به دیگران کمک کنید نخواهید رسید. شما نمی‌توانید از آنچه ندارید بخشش کنید. فلسفه ثروتمندان در کمک به دیگران این است که ابتدا ثروتمند شده، به آنچه می‌خواهی دست پیدا کن و سپس به روشی که علاقه داری به دیگران کمک کن.

اگر از هر ثروتمند خودساخته‌ای بپرسید به شما می‌گوید که مرحله‌ای از دوران زندگی‌اش وجود داشته که مجبور بوده تنها به خود و به رشد کسب و کارش فکر کند تا درنهایت بتواند به موفقیت برسد.خودتان را دوست داشته باشید و برای خود هزینه کنید و وقت بگذارید تا ثروتمند شوید.

روش تفکرتان نسبت به پول را عوض کنید

سایبولد گفته است روش رسیدن به ثروت این است که طرز تفکر اشتباهتان را نسبت به کسب درآمد عوض کنید. آنچه در نهایت راز رسیدن به موفقیت است تفکر درست در مورد پدیده‌های مختلف بوده و اگر می‌خواهید به فرد موفقی تبدیل شوید باید شیوه تفکرتان نسبت به کسب درآمد و ثروت اندوزی را تغییر دهید. سایبولد در کتابش گفته است:

بسیاری معتقد هستند که ثروتمند شدن خارج از کنترل آنها است اما ثروتمندان دانسته‌اند که موفقیت در کسب درآمد به قدرت تفکر و بینش آنها بستگی داشته و دارد.

از دام حقوق ثابت فرار کنید

ثروتمندان اصولا خودساخته بوده و کسب و کار مستقلی دارند. این موضوع باعث می‌شود تا میزان حقوقشان در اختیار خودشان باشد. سایبولد در این زمینه نوشته است:

در نظر داشته باشید که افراد حرفه‌ای در کسب و کار وجود دارند که در انتهای هر کارشان حقوق بالایی دریافت می‌کنند اما حقوق ثابت با وجود اینکه امنیت بالایی دارد کندترین روش برای رسیدن به ثروت است. ثروتمندان به این باور رسیده‌اند که داشتن درآمد مستقل، سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت است.

در حالی که ثروتمندان با داشتن شغل مستقل و درآمد بالا به فکر رشد کسب و کار خود هستند مردم معمولی به درآمد ثابت ماهیانه‌ای که دارند اکتفا کرده و فرصت‌های زیادی که می‌تواند آنها را ثروتمند کند از دست می‌دهند. سایبولد گفته است:

اکثر مردم به دنبال تضمین داشتن یک زندگی متوسط با شغل و درآمد ثابت هستند و امید دارند که سالانه مقدار اندکی به حقوقشان اضافه شود.

به جای پول، تشنه برای کسب موفقیت شوید

در کتاب سایبولد نوشته شده است:

اکثر مردم فکر می‌کنند که ثروتمندان تشنه پول هستند. البته در بعضی موارد شاید این گفته درست باشد اما بیشتر ثروتمندان خودساخته تشنه موفقیت هستند. پول از نگاه ثروتمندان چیزی نیست جز یک معیار که به آنها نشان می‌دهد آیا در رسیدن به اهدافشان موفق بوده‌اند یا خیر.

او توضیح داده است:

ثروتمندان فکر می‌کنند که زندگی و کسب و کار بیشتر شبیه به یک بازی است؛ بازی که آنها علاقه دارند در آن پیروز شوند. به آن چیزی که علاقه دارید به دست آورید فکر کنید و اینکه چگونه می‌توانید به آن برسید؛ اینها مقدماتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا موفقیت در زمینه دلخواهتان را کسب کنید.

چگونه بازاریابی کنیم ؟

منبع مقاله چگونه درآمد خود را افزایش دهیم در سایت فرتاش