قبل از تهیه درخواست نامه شغلی درباره ی نوع کاری که طالب آن هستید بررسی کنید و در خواست نامه به صورت اجمالی به اطلاعات خود درباره ی آن شغل اشاره کنید. مطمئنا این طرز برخورد بسیار موفق واقع می شود. زیرا نشان می دهد که شما دارای قوه ی تصور و علاقه مند به شغل مورد تقاضا هستید.

چگونه به شغل موردنظر خود دست پیدا کنیم؟

راز موفقیت را در سایت محمد فرتاش بخوانید

هر کس از انجام کاری که مطابق میل او باشد لذت می برد.نقاش ، کار با رنگ را دوست دارد. صنعتگر از دست هایش استفاده می کند . نویسنده هم مشتاق نوشتن است. کسانی که از استعدادهای کمتر مشخصی برخوردارند ، به شغل خاصی در تجارت و صنعت علاقه دارند.در هر کشوری اواع و اقسامی از حرفه ها ، شغل ها و صنایع مختلف وجود دارد.

شغل
شغل

چگونه شغل دلخواه را پیدا کنیم و موفق شویم!

1.تصمیم بگیرید که متقاضی چه شغلی هستید . اگر این شغل وجود ندارد ، ممکن است بتوانید آن را ایجاد کنید.

2.شرکت یا کسی را که می خواهید برای او کار کنید ، پیدا کنید.

3.درباره ی کارفرمای احتمالی خود مطالعه کنید.از سیاست ها ، نیروی کار و زا امکان پیشرفت خود در آن جا مطمئن بشوید.

4.با تحلیل استعداد ها و توانایی های خود ببینید که چه چیزی می توانید به آن ها ارائه دهید.برنامه ای بریزید. و راه هایی پیدا کنید که آن ها را متقاعد کنید که می توانید به خوبی از عهده ی آن بر بیاید.

5.به جای آن که به آن ها بگویید که من طالب پنین شغلی هستم . به جای این که از آن ها بپرسید چه شغلی برای من دارید؟ به آن چه شما می توانید به آن ها بدهید فکر کنید.

6. با نویسنده ی با تجربه ای مشورت کنید تا خواسته شما را به زیبایی و با انشای مناسب روی کاغذ بیاورد.

7.درخواست خود را به کسی که اختیار استخدام دارد ارائه دهید .

دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایده های خلاقانه پولساز

همه شرکت ها در جست و جو افراد کارآمد هستند

مطمئن باشید که بقیه کارها به خودی خود انجام می شود . همه شرکت ها و موسسات اقتصادی در جستوجو افراد ارزشمندی  هستند که بتوانند از نقطه نظر ها ، خدمات و ارتباطات آن ها بهره مند گردند.مطمئن باشید که هر شرکتی برای کسی که برنامه مشخصی برای فایده رساندن به آن شرکت را داشته باشد استقبال میکند

روش پیشنهادی ممکن است چند روز یا چند هفته وقت شما را بگیرد ، اما تفاوتی که در درآمد ، رشد شغلی ، و شناسانیدن شما ایجاد می کند بیش از حدی است که صرف وقت کرده اید. گاه یک تا پنج سال به شما در رسیدن به هدف تان صرفه جویی می کند.

اطلاعاتی که باید به صورت نوشته ارائه شود

نوشتن خلاصه کیفیات و ویژگی های شخصی باید به دقت تهیه شود. انگار وکیلی خود را برای دفاع از موکلش در دادگاه آماده می سازد.
اگر متقاضی شخصا تجربه کافی  در تهیه این خلاصه نامه نداشته باشد باید با کسی که در این زمینه تجربه کافی دارد مشورت کند.

بازرگانان موفق کسانی را استخدام می کننند که با هنر روان شناسی و تبلیغ برای ارائه ویژگی ها و خصوصیت های کالای خود آگاه باشند. کسی که خدمات شخصی برای فروش دارد نیز باید به همین شکل رفتار کند .

اطلاعات زیر باید به صورت خلاصه در تقاضانامه گنجانده شود:

1.تحصیلات

به طور خلاصه  اما در عین حال جامع سابقه ی تحصیلی خود را با ذکر رشته تحصیلی و دلیل انتخاب رشته بنویسید.

2.تجربه

اگر در زمینه کار مورد تقاضا قبلا تجاربی داشته اید آن را به صورت کامل درج کنید.اسامی و آدرس کارفرمایان سابق خود را بنویسید. هر تجربه خاص در ارتباط با شغل مورد درخواست خود را متذکر شوید.

3.توصیه نامه ها

به طور طبیعی اغلب موسسات تجاری می خواهند اطلاعاتی درباره ی سوابق شما داشته باشند . از این رو تا حد امکان نسخه هایی از توصیه نامه های :
کارفرمایان سابق
اساتیدی که زیر نظر آنها درس خوانده اید
اشخاصی که ممکن است توصیه ی آن ها مد نظر قرار بگیرد.
تهیه کنید

4.عکس

عکس جدیدی به درخواست نامه خود الصاق کنید.

5.درخواست برای پست مشخص

برای پست مشخصی درخواست نامه بدهید. از دادن درخواست نامه بدون این که توضیح دهید به انجام چه کاری تمایل دارید ،به شدت خود داری کنید.از نوشتن این که نوع شغل برای من مهم نیست به شدت احتراز کنید . زیرا این به آن معنا است که شما فاقد کیفیت تخصصی هستید.

6.کیفیات خود را برای شغل که متقاضی آن هستید بیان کنید.

دلایل کامل خود را در این زمینه که چرا خود را شایسته این شغل می دانید بنویسید. این مهم ترین بخش درخواست نامه شغلی شما است. زیرا توجه دیگران را نسبت به شما جلب می کند.

7.پیشنهاد کنید که مدتی را به صورت آزمایشی کار کنید

پیشنهاد  کنید که مدتی را به صورت آزمایی در آن پست کار کنید.به نظر ممکن است پیشنهاد افراط گونه ای برسد . اما تجربه ثابت کرده است که اغلب اوقات این سیاست موثر واقع می شود.
اگر از کیفیات خود مطمئن هستید ، کار به صورت آزمایشی تنها چیزی است که به آن احتیاج دارید.از آن گذشته این طرز برخورد نشان می دهد که شما برای تصدی شغلی که متقاضی آن هستید اطمینان خاطر دارید. بسیار مجاب کننده است که برای پیشنهاد کار آزمایشی خود دلایلی ذکر کنید.

الف.به توانایی خود برای احراز آن شغل اعتماد دارید.
ب. مطمئن هستید که کارفرما بعد از دوره ی آزمایشی شما را استخدام می کند.
ج.عزم راسخ دارید که این شغل را احراز کنید.

8.اطلاع از فعالیت کارفرما ی قبلی

قبل از تهیه درخواست نامه شغلی درباره ی نوع کاری که طالب آن هستید بررسی کنید و در خواست نامه به صورت اجمالی به اطلاعات خود درباره ی آن شغل اشاره کنید. مطمئنا این طرز برخورد بسیار موفق واقع می شود. زیرا نشان می دهد که شما دارای قوه ی تصور و علاقه مند به شغل مورد تقاضا هستید.

  منبع مقاله چگونه به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنیم در سایت محمد فرتاش