آشنایی با کشور کانادا

کانادا کشوری توسعه یافته است و زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی و صنعتی پیشرفته ای را طی سال های گذشته ایجاد کرده است. علاوه برآن جمعیت کم کشور نسبت به پهناور بودن آن، ظرفیت جذب شهروندان جدید برای این کشور وجود دارد. دولت کانادا در جستجوی شهروندان جدیدی است که با سرمایه گذاری، دانش و سواد و یا تجربه خود بتوانند به رشد کشور کمک کنند. با توجه به این رویکرد دولت کانادا در سال های اخیر فرآیندهای سیستمی جدیدی را برای بهینه کردن جذب متقاضیان مهاجرت به کانادا راه اندازی کرده است.

 

کشور وسیع و زیبای کانادا در شمال قاره آمریکا واقع شده است و در بیشتر فصول سال آب و هوای سردی دارد . جمعیت کشور کانادا حدود ۴۰ میلیون نفر است که بیشتر آنها در بخش های جنوبی که هم مرز کشور آمریکا هستند سکونت دارند. ۱۰ ایالت در این کشور وجود دارند که سه ایالت انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک مهمترین ایالت ها هستند. این کشور ما بین دو اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس گسترده شده است.

کانادا دارای ۱۰ استان است که در لیست زیر معرفی شده اند:

برای آگاهی بیشتر در مورد هر استان روی آن کلیک کنید.

 

۱-انتاریو – Ontario

 

۲- بریتیش کلمبیا – British Colombia

 

۳- کبک – Quebec

 

۴- ساسکاچوان – Saskatchewan

 

۵-آلبرتا – Alberta

 

۶- نوااسکوشیا – Nova Scotia

 

۷- نیوبروزویک – New Brunswick

 

۸- منیتوبا – Manitoba

 

۹- نیوفانلند – Newfoundland and Labrador

 

۱۰- پرینس ادوارد – Prince Edward Island

 

ایالت انتاریو، شهرهای اتاوا پایتخت سیاسی کشور و تورنتو مرکز تجاری کشور را در خود جای داده است. تورنتو که پرجمعیت ترین شهر کاناداست شهری زنده و پرهیاهوست. CN Tower از جمله جاذبه های گردشگری این شهر است. به علاوه آبشار باشکوه نیاگارا در فاصله کمی از تورنتو قرار دارد. زبان اول این ایالت انگلیسی و زبان دوم فرانسوی است.

 

ایالت بریتیش کلمبیا، سرسبزترین منطقه این کشور است که در جنوب شرقی کانادا قرار دارد و هم مرز اقیانوس آرام است. شهر بسیار زیبا و خوش آب و هوای ونکوور که باران زیادی را در اغلب روزهای سال دارد، در این ایالت قرار دارد. زبان اصلی مثل انتاریو، زبان انگلیسی است. ایالت کبک ، در بخش جنوب شرقی کشور قرار دارد و ایالت فرانسه زبان کشور کانادا محسوب می شود. انگلیسی زبان دوم این ایالت است. شهر مونترال در این بخش قرار دارد.

 

روش های مهاجرت به کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری برای اولین بار توسط دولت کانادا در ژانویۀ 2015، معرفی و جایگزین سیستم قدیمی مهاجرتی دولت کانادا شد. این سیستم مهاجرتی، محبوب‌ترین سیستم مهاجرتی در بین کسانی است که می‌خواهند اقامت دائم کانادا را کسب کنند. طی پروسۀ اکسپرس اینتری، مهاجران ماهری که قصد اقامت دائم در کانادا و قابلیت مشارکت در شکوفاسازی اقتصاد کانادا را دارند، انتخاب می‌شوند.

 

اکسپرس اینتری به‌خودی خود یک برنامۀ مهاجرتی نیست، بلکه در اصل یک سیستم آنلاین است که برای مدیریت تقاضاهای مهاجرتی دریافتی به کانادا ساخته شده است. افرادی که واجد شرایط هستند، یک درخواست آنلاین به‌نام اظهار تمایل (EOI) را تحت سه برنامۀ مهاجرتی فدرال کانادا و یک برنامۀ مهاجرتی استانی ارائه داده و منتظر می‌مانند. مشخصات متقاضیان براساس یک سیستم امتیازدهی به‌نام سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS)، امتیازدهی می‌شود و متقاضیانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، یک دعوت‌نامه برای ارسال تقاضای ویزای اقامت دائم دریافت می‌کنند. این افراد باید ظرف مدت 90 روز، مدارک کامل خود و هزینۀ لازم جهت بررسی و صدور اقامت دائم کانادا را ارسال کنند.

 

برنامه های مهاجرت استانی

برنامه‌های مهاجرت استانی (PNPها)، در همۀ استان‌های کانادا به‌جز دو استان کِبِک و نوناووت، اجرا می‌شوند. هر استان در یک سال، حداقل یکی از برنامه‌های مهاجرتی‌اش هم‌راستا با اکسپرس اینتری است که به این برنامه‌ها، برنامه‌های استانیِ پیشرفته می‌گویند. استان‌های کانادا در کنار سیستم اکسپرس اینتری، نیروهای کار موردنظر خود را از میان مهاجران متقاضی زندگی و کار در آن استان انتخاب می‌کنند. برنامه‌های مهاجرتی استانی نیز براساس سیستم امتیازدهی، کار می‌کنند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا، اعتبار بین‌المللی دارند و مهاجرت از طریق تحصیل، به ویژه فوق لیسانس مجدد، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اقامت در کانادا است. البته تحصیل در کانادا رایگان نیست و برای ورود به دانشگاه‌های کانادا در همه مقاطع تحصیلی، نیاز به پرداخت شهریه است.

 

ویزای تحصیلی کانادا از نوع ویزاهای موقت است، اما این امکان برای دانشجویان خارجی وجود دارد که بعد از پایان تحصیلات خود، از طریق وارد شدن به سیستم اکسپرس اینتری، اقامت دائم بگیرند و یا با گرفتن ویزای کاری موقت، اقامت خود در این کشور را تمدید کنند.

 

دانشجویان خارجی این اجازه را دارند که در طول تحصیل خود، به‌صورت پاره‌وقت کار کنند و یا در صورت تمایل، بعد از اتمام دورۀ تحصیلی خود، برای گرفتن ویزای تحصیلی جهت دوره‌های بالاتر اقدام کنند.

 

شرط اول گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، تسلط به زبان انگلیسی است که با گرفتن نمره بالای زبان در آزمون‌هایی مثل IELTS یا دولینگو مشخص می‌شود. اثبات توانایی مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی در کانادا نیز به همین اندازه اهمیت دارد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای مطالعه بیشتر مقاله ی ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه نمائید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

کسانی که در زمینه‌های فرهنگی، هنری یا ورزشی شناخته شده هستند و سابقۀ بالایی در این زمینه‌ها دارند؛ همچنین کسانی که در حوزۀ خرید و فروش دستگاه‌های کشاورزی و کار کشاورزی و باغداری صاحب تجربه هستند و از سرمایۀ لازم برای پرداختن به حرفۀ خود و تمکن مالی لازم جهت تامین نیازهای زندگی خود و خانواده در کشور کانادا را دارند، می‌توانند برای اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا اقدام کنند.

 

سه گروه می‌توانند از طریق درخواست برای ویزای خود اشتغالی برای اقامت کشور کانادا اقدام کنند:

 

گروه اول کسانی هستند که در حوزه‌های فرهنگی به خوداشتغالی رسیده‌اند. موزیسین‌ها، هنرمندان رشته‌های مختلف، افراد شاغل در صنایعی مانند فیلم‌سازی(Filmmaking) جزء گره اول به شمار می روند.

 

گروه دوم ورزشکاران، مربیان ورزشی و همه فعالان عرصه ورزش هستند که در سطح بین‌المللی کاملاً شناخته شده هستند.

 

گروه سوم، افرادی هستند که در زمینۀ کشاورزی (خرید و فروش دستگاه‌های کشاورزی، کشاورزی و باغداری) تجربۀ بالایی دارند و می‌توانند با پرداختن به مهارت خود در کشور کانادا، خود و خانواده خود را از لحاظ مالی تأمین کنند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

افرادی که روحیه و جنبۀ کارآفرینی دارند و از سرمایۀ لازم (300000 دلار کانادا) برای کارآفرینی در کشور کانادا برخوردار هستند، می‌توانند برای ویزای کارآفرینی کشور کانادا که در استان‌های مختلف آن، شرایط متفاوتی دارد، اقدام نمایند. متقاضی ویزای کارآفرینی باید دست‌کم سه سال سابقۀ کار در کسب و کار موردنظر خود را داشته باشد. یک ویژگی ویزای کارآفرینی این است که شخص لازم نیست قبل از گرفتن ویزا، سرمایه‌گذاری کند. شخص متقاضی بعد از صدور ویزا، وارد کشور کانادا می‌شود و باید طی مدت 6 ماه تا یک سال، کسب و کار موردنظر خود را راه‌اندازی کند. فرد متقاضی باید متعهد شود که ظرف مدت سه سال، تعهدات خود نسبت به استان و دولت کانادا را به سرانجام برساند. اخذ اقامت دائم و همراهی خانواده برای اقامت در کانادا از ویژگی‌های مهاجرت کارآفرینی به کانادا هستند.

 

 

 

افراد خارجی که با یک شهروند کانادایی نسبت خانوادگی درجه یک دارند، مانند همسر، فرزند، پدر و مادر می‌توانند از شیوۀ family sponsorship برای گرفتن اجازه اقامت در کانادا (کار، تحصیل یا هر دو) اقدام کنند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق پیوند ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق پیوند ازدواج یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است. متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا می‌توانند با فردی که تابعیت کانادایی داشته باشد، ازدواج کرده و اقامت کانادا را دریافت کنند. البته ازدواج می‌بایست تحت شرایط بسیار خاص و به‌صورت قانونی صورت گرفته باشد تا مورد قبول کشور کانادا واقع شود. ازدواج‌های صوری و غیرقانونی نه تنها منجر به اقامت افراد متقاضی مهاجرت به کانادا نمی‌شوند، بلکه می‌توانند منجر به برخوردهای شدید قانونی مثل جریمه، زندان و یا اخراج از کشور شوند. در این صورت فرد نمی‌تواند مجددا به کانادا بازگردد و حتی برای اخذ ویزا برای کشورهای دیگر هم با مشکل مواجه می‌شود.

 

یکی از مهمترین شرایط ازدواج با تبعه کانادا این است که فرد از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردار باشد و هیچ‌گونه سابقه کیفری در کشور محل سکونت خود نداشته باشد تا دولت کانادا ازدواج آنها را قانونی تلقی کند. پس از ازدواج، یک اقامت به مدت دو سال به فرد متقاضی مهاجرت به کانادا داده می‌شود. پس از این دو سال و بررسی‌های دولت کانادا، فرد می‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. برای اخذ تابعیت نیز فرد می‌تواند پس از هشت سال اقدام کند و پاسپورت این کشور را دریافت نماید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق فرزندآوری

مهاجرت به کانادا

 

تولد فرزند در کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است. امروزه اکثر زوج‌های جوان برای ترسیم یک آینده روشن برای خود و فرزندان خود اقدام به تولد فرزند در این کشور می‌کنند. از آن‌جایی که کشور کانادا تابع اصل خاک است، تولد فرزند در این کشور منجر به اقامت دائم نوزاد متولد شده و والدین وی می‌شود، هرچند آنها تبعه این کشور نباشند و یا اقامت دائم برای این کشور نیز نداشته باشند.

 

نیروی متخصص استان کبک

استان کبک، یکی از دو استانی است که تنها از طریق سیستمی شبیه برنامۀ اکسپرس اینتری مهاجر می‌پذیرد. افراد متقاضی کار در استان کبک، باید 50 (برای افراد مجرد) تا 59 (برای افراد متاهل) امتیاز کسب کنند که این امتیازها براساس سن، مدرک تحصیلی، سابقۀ کاری، میزان تسلط به زبان فرانسه و غیره تعیین می‌شوند. زبان رسمی در این استان، زبان فرانسه است و کسانی که به این زبان تسلط دارند، شانس خوبی برای تایید درخواست مهاجرت به کانادا دارند. متقاضیان مهاجرت باید از تحصیلات دانشگاهی و سابقۀ کاری در تخصص‌هایی که موردنیاز استان کبک است، برخوردار باشند. ویزای دریافتی نیروی متخصص کبک، از نوع ویزای اقامت دائم است و افراد متقاضی (نیروی متخصص خارجی) برای کار در این استان، نیازی به جاب آفر ندارند.

 

مهاجرت به کانادا

ویزای استارتاپ

ویزای استارت‌آپ کانادا به کسانی داده می‌شود که یک ایدۀ استارت‌آپی آنها، حداقل یک گروه سرمایه‌گذار کانادایی (تایید شده در برنامۀ ویزای استارت‌آپ کانادا) را جذب کرده باشد. مقدار سرمایه اگر از سوی سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر تامین شود، دست‌کم 200000 دلار کانادا و اگر از سوی گروه‌های سرمایه‌گذار Angel تامین شود، حداقل 75000 دلار کانادا است.

 

داشتن مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 5 و برخورداری از تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه‌های زندگی در کشور کانادا از جمله شرایط دیگر جهت اخذ ویزای استارت‌آپی کانادا هستند. بهترین روش برای گرفتن این نوع ویزا که از نوع اقامت دائم است، گرفتن یک ویزای کاری شش ماهه، راه‌اندازی استارت‌آپ و اقدام برای دریافت اقامت دائم از طریق راه‌اندازی استارت‌آپ است.

 

برای مطالعه بیشتر مقاله ی مهاجرت را مطالعه نمائید.

 

مهاجرت به مناطق کم جمعیت و شمالی

مهاجرت به مناطق شمالی، از نوع برنامه‌های مهاجرت استانی است. شهرهای با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر، شهرهای دورافتادۀ شمالی با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر جزء این برنامه مهاجرتی استانی کانادا هستند.

 

تقاضا برای نیروی ماهر خارجی، تنها درصورتی باید انجام شود که نیروی کار محلی و بومی برای آن‌ کار نباشد. نیروهای ماهر خارجی که تمایل به کار در مناطق دورافتاده یا شمالی کانادا را دارند، اقامت دائم این کشور را دریافت می‌کنند.

 

روش های مهاجرت به کانادا به صورت مفصل تر شرح داده شده اند. با کلیک بر روی هر کدام از موارد زیر می توانید اطلاعات کاملی از آن روش بدست آورید. در آینده توضیحات سایر روش ها تکمیل و لینک آن اینجا قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید. در زیر معمول ترین روش ها گفته شده اند.

 

اکسپرس اینتری

برنامه های مهاجرت استانی

خوداشتغالی و کارآفرینی در کانادا

نیروی متخصص استان کبک

ویزای استارتاپ

مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی

مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ

به عنوان مراقب افراد مسن و کودک (بسته شده)

برنامه مهاجرتی آنلانتیک

 

سیستم ارزیابی مهاجرت به کانادا

دولت کانادا برای ارزیابی متقاضیان مهاجرت به کانادا سیستم دقیقی را طراحی کرده که به طور پیوسته با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و پیرو نیازهای این کشور تغییراتی دارند.

 

به طورکلی می توان گفت سیستم ارزیابی مهاجرت به کانادا در حال حاضر به دو بخش شایستگی ها و توانایی های فردی و دیگری سرمایه و قابلیت های مدیریتی تقسیم بندی می شود. در واقع دولت کانادا به دنبال جذب شهروندان جدیدی است که با قابلیت های فردی مثل تحصیلات عالی و سابقه کاری و یا با دارایی خود به رشد اقتصادی و اجتماعی کشور کانادا کمک کنند. البته باید توجه کرد که جدا از روش های مهاجرت به کانادا که دولت فدرال اعلام می کند، استان های مختلف کانادا هر یک با توجه به شرایط و نیازهای خود شرایط متفاوتی را برای جذب شهروندان جدید اعلام می کنند.

 

تقسیم بندی دقیق تر روش های مهاجرت به کانادا

نیروی متخصص

کار

از ابتدای سال ۲۰۱۵ برنامه اکسپرس اینتری کانادا Express Entry، بر اساس سیستم امتیاز دهی بر مبنای تحصیلات، سابقه کار، میزان سواد زبان انگلیسی و فرانسوی ، سن و تعدادی معیارهای دیگر، متقاضیان را ارزیابی کرده و طی یک سیستم کاملا رقابتی امتیاز شخص مبنای امکان مهاجرت به کانادا قرار می گیرد.

 

روش های سرمایه گزاری و کارآفرینی

کارآفرینی

دولت کانادا برای جذب افرادی که امکان سرمایه گزاری دارند و می توانند مهارت های مدیریتی خود در ایجاد کسب و کار را به کانادا انتقال دهند برنامه مهاجرتی گسترده ای چه در بخش فدرال و چه استان ها طرح ریزی کرده است.

 

اسپانسرشیپ

افراد مقیم کانادا که بالای ۱۸ سال دارند می توانند با استفاده از سیستم اسپانسرشیپ برای مهاجرت عزیزان درجه یک خود اقدام کنند.

 

ارزان‌ترین روش‌ مهاجرت به کانادا

همان‌طور که برای همه واضح است روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که در بخش‌های پیشین به معرفی مهمترین روش‌های مهاجرت به کانادا اشاره شد. ولی ممکن است برای اکثر افراد این سوال پیش آید که ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا کدام هستند؟ و آیا روشی وجود دارد که بتوان به واسطه آن با هزینه کمتری به کانادا مهاجرت کرد؟ در پاسخ باید گفت که برای اخذ ویزا به هر روش مهاجرتی، فرد نیاز است هزینه‌هایی را پرداخت کند. ولی ممکن است هزینه تعدادی از روش‌های مهاجرت به کانادا نسبت به بقیه ارزان‌تر باشد. آمارها نشان می‌دهند که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و کار پرکاربردترین و درعین حال ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا به شمار می‌روند. بنابراین لازم است که در این بخش به مقایسه این دو روش مهاجرت به کانادا پرداخته شود.

 

مقایسه هزینه‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار و‌ تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق کار با طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی همچون اکسپرس اینتری (Express Entry)، اسکیل ورکر (Skill Worker)، کارآفرینی (Entrepreneur)، ثبت شرکت ( Company Registration)، خویش‌فرما (Self-employed) و امثال آن امکان‌پذیر است. در صورتی که فرد متقاضی قصد دارد از همان ابتدا از طریق مهاجرت کاری، اقامت کانادا را دریافت کند باید فرم اکسپرس اینتری را پر کرده و همه مدارک مورد نیاز را به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ترجمه و ارسال کند. هزینه اکسپرس اینتری در حدود 1000 دلار خواهد بود. از طرف دیگر هزینه درخواست حق اقامت دائم کانادا بین 500 تا 700 دلار برآورد شده است. بنابراین جهت ثبت‌نام اولیه فرد باید چیزی حدود 1700 دلار هزینه نماید.

 

از طرف دیگر متقاضی مهاجرت به کانادا به روش تحصیلی ابتدا باید یک درخواست پذیرش به دانشگاه‌های کانادا پر کرده و مبلغی معادل 100 تا 250 دلار پرداخت کند که این مبلغ بستگی به نوع دانشگاه در کانادا دارد. متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می‌بایست هزینه دیگری معادل 235 تا 500 دلار بابت دریافت ویزای تحصیلی و انگشت‌نگاری بیومتریک پرداخت کند. برای دریافت ویزای تحصیلی نیز متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ملزم به ارائه نامه تمکن مالی به سفارت کانادا است.

 

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی و کاری کانادا

تمکن مالی از آن جهت برای سفارت کانادا و دپارتمان پذیرش دانشجو مهم است که نشان می‌دهد آیا دانشجو یا فرد متقاضی مهاجرت به کانادا توانایی تامین هزینه‌های خود را در طول دوران تحصیل و یا کار دارد یا نه؟ میزان نامه تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری کانادا در حال حاضر به این شکل است که دانشجو و یا شاغل می‌بایست بتوانند 10000 دلار در سال برای تامین زندگی داشته باشد که این معادل 833 دلار در هر ماه است. در صورتی که فرد به همراه همسر خود به کانادا مهاجرت کرده است 4000 دلار دیگر به نامه میزان تمکن مالی می‌بایست اضافه شود. برای فرزندان زیر 18 سال نیز درصورت حضور باید 3000 دلار به ازای هر فرزند اضافه ‌گردد.

 

درصورتی که فرد متقاضی مهاجرت به کانادا به روش تحصیلی و کاری قصد کار و سرمایه‌گذاری یا گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه‌های استان کبک فرانسوی زبان را داشته باشد، میزان نامه تمکن مالی متفاوت‌تری ارائه خواهد داد. به عنوان مثال فرد دانشجو یا شاغل می‌بایست در سال 11000 دلار در نامه تمکن مالی خود داشته باشد. در صورت همراه بردن خانواده برای افراد زیر 18 سال 3800 و برای افراد بالای 18 سال 5300 دلار را باید در نامه تمکن مالی قید کند.

 

لازم به ذکر است که نامه تمکن مالی و هزینه‌هایی که در اینجا عنوان شد شامل شهریه تحصیلی دانشجویان نمی‌شود و دانشجو ملزم به پرداخت مبلغ جداگانه‌ای بابت شهریه ترمی و یا سالانه دانشگاه مورد نظر خواهد بود. هزینه شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی چیزی بین 15 تا 20 هزار دلار و برای مقاطع تکمیلی بین 12 تا 18 دلار در سال است. البته تحصیل در برخی رشته‌های پزشکی یا مدیریت خیلی بیشتر بوده و چیزی بین 22 تا 55 هزار دلار برآورد می‌شود.

 

 

مهاجت به کانادا

 

بنابراین با مقایسه‌ای که در اینجا انجام شد می‌توان نتیجه گرفت که بین روش‌های تحصیل و کار در کانادا، ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا از طریق کاری خواهد بود. اما درصورتی که فرد موفق به دریافت بورسیه و یا فاند تحصیلی شود به‌طوری که همه هزینه‌های تحصیل رایگان باشد، در این صورت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا خواهد شد. ناگفته نماند که ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا پس از تحصیل و کار، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی هستند.

 

بهترین روش‌های مهاجرت

بهترین روش‌های مهاجرت به خصوص مهاجرت به کانادا شامل موارد زیر هستند:

 

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به‌خصوص مهاجرت به کانادا ثبت شرکت در این کشور است. این روش مناسب افرادی است که قصد دارند کسب‌وکاری را در کشور کانادا آغاز کرده و یا شرکتی را خریداری کنند. مزیتی که ثبت شرکت در کانادا نسبت به بقیه روش‌های مهاجرت به کانادا دارد این است که سرمایه مشخص شده خاصی نیاز ندارد و افراد با هر سرمایه می‌توانند یک شرکت راه‌اندازی کنند. همچنین باید گفت که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت به دانش زبانی خاصی نیاز نخواهد داشت و تمامی مراحل ثبت شرکت در مدت زمان کمتر از یک سال انجام می‌شود.

 

مهاجرت از طریق کارآفرینی و سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از بهترین روش‌های مهاجرت، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی خواهد بود. درخصوص کانادا، در حال حاضر امکان سرمایه‌گذاری فقط در استان کبک وجود دارد ولی افراد می‌توانند از روش‌های دیگری مثل ویزای استارت‌آپ، کارآفرینی فدرال یا استانی و خوداشتغالی برای مهاجرت به کانادا استفاده کنند. به‌طورکلی اگر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور کانادا و یا هر کشور دیگری به صورت دقیق و اصولی انجام شود نتیجه بسیار خوبی خواهد داد و فرد در طول مدت پنج سال می‌تواند به اقامت دائم کشور موردنظر دست یابد. یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا استفاده از ویزای 724 سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیوبرانزویک است. این روش تنها روش سرمایه‌گذاری در کانادا است که مستقیماً اقامت دائم کانادا را به همراه خواهد داشت.

 

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری

یکی از ارزان‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا اقدام از طریق اکسپرس اینتری است. البته کسب امتیاز در اکسپرس اینتری بسیار دشوار بوده و در صورتی‌که فرد هیچ‌گونه تخصص و مهارت خاصی نداشته باشد برای کسب امتیاز ملزم به ارائه مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر و نمره زبان بالای 7.5 است. از همه مهمتر اینکه، سن فرد متقاضی می‌بایست کمتر از ۲۹ سال باشد و همچنین سه سال سابقه کاری نیز داشته باشد.

 

مهاجرت از طریق خوداشتغالی

یکی دیگر از بهترین روش‌های مهاجرت، مهاجرت از طریق خوداشتغالی است. این روش در واقع برای ورزشکاران و هنرمندان قرار داده شده تا بتوانند در کشور کانادا به راه‌اندازی یک کسب‌وکار مرتبط با حوزه ورزشکاری و هنر بپردازند. افراد برای مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی نیازی به ارائه مدرک زبان با نمره بالا و یا سرمایه زیاد نیستند. البته دولت کانادا سخت‌گیری‌های زیادی در رابطه با این روش مهاجرت نشان می‌دهد.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی

یکی دیگر از بهترین روش‌های مهاجرت، مهاجرت از طریق تمکن مالی است. بدین معنی که شخصی با داشتن ثروت زیاد و تمکن مالی بالا، درصورت داشتن باقی شرایط مهاجرت به کانادا، می‌تواند برای این کار اقدام کند. البته افراد در اینجا می‌بایست مراحل زیادی را پشت سر بگذارند و همه فاکتورهای مهاجرت را نیز داشته باشند. این افراد باید به دولت کانادا ثابت کنند که قصد هیچ‌گونه ضرر رساندن به این کشور را نداشته و تنها قصد آنها بهره گرفتن از کیفیت بالای زندگی در این کشور است.

 

شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا

مهاجرت به همه کشور‌های توسعه‌یافته نیازمند برخورداری از شرایطی خاص است، به همین دلیل متقاضیان باید قبل از هر کاری برخورداری خود از این شرایط را مشخص کنند. آشنایی با شرایط و قوانین لازم برای مهاجرت به کشور اروپا به آن‌ها کمک خواهد کرد تا با سرعت بیشتری کار‌های اداری مهاجرت خود را انجام دهند. موارد بررسی شده در زیر تمام شرایط و قوانین لازم برای مهاجرت به کانادا را به طور کامل توضیح می‌دهد.

 

عدم برخورداری از سوء پیشینه در کشور‌های دیگر و کشور مقصد

برخورداری از تمکن مالی خوب با توجه به هدف از مهاجرت

انگیزه‌نامه معقول و قوی

برخورداری از مهارت در حوزه‌های مختلف

دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و زبان بومی کشور مورد نظر

مراحل دریافت ویزا برای مهاجرت به کانادا

یکی از اهداف مهمی که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند، مهاجرت به کشور‌های توسعه‌یافته همچون کانادا است. البته باید به این نکته دقت کرد که مهاجرت به کشور‌ کانادا نیازمند گذر از مراحل مختلفی است. در صورتی که متقاضیان قبل از هر کاری با مراحل لازم برای مهاجرت به کانادا، شرایط و هزینه ها آشنایی داشته باشند، پروسه اداری مربوط به آن را با سرعت بیشتری طی خواهند کرد. یکی از شرایط فوق‌العاده مهم برای زندگی در کشور‌ کانادا دریافت ویزای آن کشور است. این مدرک نوعی مجوز ورود و خروج به حساب می‌آید و به متقاضیان اجازه سفر به این کشور در هر زمانی را خواهد داد.

 

اولین مرحله برای دریافت ویزای کشور کانادا مشورت با وکلای متبحر هرمس اپلای است که هر آنچه را که متقاضیان باید درباره این موضوع بدانند به صورت کامل و اساسی توضیح می‌دهد. پس از این مرحله افراد باید مدارک لازم برای اخذ ویزا را که توسط سفارت تعیین شده است، جمع‌آوری کنند. انجام صحیح این مرحله به متقاضیان اجازه خواهد داد تا پروسه اداری مربوط به دریافت ویزا را با سرعت بیشتری طی کنند. در نهایت متقاضیان باید تمام مدارک جمع‌آوری شده را به زبان انگلیسی یا زبان بومی کشور مورد نظر ترجمه کرده و در زمانی معین آن را به سفارت تحویل دهند.

 

برای مهاجرت به کانادا به چه مدارکی نیاز است؟

کسانی که قصد مهاجرت به کشور‌های اروپایی را دارند باید در مرحله اول مدارک لازم برای آن را جمع‌آوری کنند. مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است تمام مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور را به طور کامل و اساسی توضیح می‌دهد.

 

تکمیل فرم درخواست ویزای کانادا

پر کردن فرم درخواست ویزا و پاسخ به همه سوالات آن به صورت صحیح

دو قطعه عکس در ابعاد ۴*۳

کپی از تمام صفحات پاسپورت

اصل پاسپورت

کپی از شناسنامه و کارت ملی

اصل شناسنامه و کارت ملی

رزومه کاری

رزومه تحصیلی

عدم سابقه قضایی

کارت سلامت جسم و روان

مدرکی برای اثبات تمکن مالی

گواهی تمکن مالی

سند ازدواج در صورت متاهل بودن

انگیزه‌نامه قوی

سوالات متداول

برای مهاجرت به کانادا چه مقدار پول نیاز است؟

یک متقاضی مجرد بدون همسر و فرزند باید حداقل 12960 دلار کانادا پس انداز داشته باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را کسب کند. زوجینی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند باید مجموعاً چیزی در حدود 16350 دلار کانادا سرمایه داشته باشند.

 

چه شرایطی برای مهاجرت به کانادا لازم است؟

تمام متقاضیان با 6 فاکتور مورد بررسی قرار می گیرند. این فاکتور ها شامل، سطح تحصیلات و زبان انگلیسی و یا فرانسوی، تجربه کاری، سن، داشتن پیشنهاد کاری و اینکه متقاضی تا چه حدی برای اقتصاد کانادا مفید است، می باشد.

 

چگونه می توان ویزای مهاجرتی کانادا را دریافت کرد؟

ابتدا ببینید که آیا شرایط لازم را دارید، مدارک خود را جمع آوری کنید، مدارک خود را ثبت کنید و پذیرش خود را که دریافت کردید می توانید برای گرفتن ویزای مهاجرتی و اقامت کانادا اقدام کنید.

 

حداقل و حداکثر سن مهاجرت به کانادا چند سال است؟

محدوده سنی مشخصی برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد اما کسانی که بین 25 تا 35 سال هستند از شانس بیشتری برای دریافت ویزا برخوردار می باشند.

 

هزینه درخواست ویزای مهاجرتی کانادا چقدر است؟

ویزای تحصیلی 150 دلار، ویزای کاری 155 دلار و ویزای توریستی 100 دلار است.

منبع