پول و اختیاراتی که یک فرد با داشتن آن می تواند کسب کند باعث شده است همه ما آرزو و دغدغه پولدار شدن داشته باشیم. رویای ثروتمند شدن مخصوص طبقه اجتماعی و اقتصادی خاصی نبوده و همه افراد به سبب جاذبه ای که پول برایشان دارد سعی می کنند که پول بیشتری بدست آورده و زندگی راحتتری داشته باشند.پولدار شدن، برای آنهایی که از جوانی شروع کنند و عادات صحیحی را در خود پرورش دهند، دست یافتنی است. و هر شخصی در هر سن و سالی می‌تواند خصوصیاتی را در خود بوجود بیاورد که باعث کاهش قرض‌ها و افزایش ثروتش شود.

عوامل و رویکردهای فراوانی برای کسب ثروت وجود دارد و ما اینجا هستیم تا در مورد برخی از این رویکردها و رفتارهای خوب که می‌توانند در رسیدن به این هدف کمک‌تان کنند، بحث کنیم.


راهکارهای عملی برای کسب ثروت :

 

طرز تفکرتان تغییر دهید.

رابطه‌ی اغلب افراد با پول و پولدار شدن ، رابطه‌ای دوگانه و آمیخته با عشق و نفرت است. بعضی‌ها همزمان از افرادی که پولدار هستند اظهار تنفر، می‌کنند و در عین حال خودشان هم آرزوی پولدار شدن دارند.

باورهایی مانند: من در این کار به اندازه کافی استعداد ندارم، برای این کار تازه تو دیگر پیر شده ام، دنیا به دور من نمی چرخد، هیچگا ه نمی توانم آن مقدار پول در آورم، در این مورد هیچ کاری نمی توانم بکنم و کاری از دستم بر نمی آید. تمامی این افکار موانع بزرگی بر سر راه پولدار شدن شما هستند. در ابتدا افکار این چنینی را تغییر دهید.

 

حرفه خود را با تعقل انتخاب کنید.

بیایید روراست باشیم. این کار به حرف، راحت است. وقتی دنبال شغلی خوب هستیم اغلب مخلوطی از آرزوهای درونی را در نظر می گیریم و تحقیق می کنیم و از توصیه های افراد استفاده می کنیم تا تصمیم خود را بگیریم.

این امر باعث پیچیده تر شدن امور می شود؛ ولی نسل امروز آگاه است که می توان پول و اشتیاق را با هم داشت؛ اگر به درستی تحقیق کنید و از تکیه بر شایعات بپرهیزید.

اطمینان پیدا کنید که تصمیمات خود را براساس چیزهایی اتخاذ می کنید که می دانید واقعیت دارند و اگر برنامه ای منسجم ندارید، اجازه ندهید احساسات تان بر شما غلبه کنند.

 

ارتباطات را قوی کنید.

باید ارتباطاتی تشکیل دهید از افرادی که مثل خودتان دنبال همین هدف هستند. احتمال تحقق اهداف توسط جمعی از افرادی که هدف مشترک دارند بسیار بیشتر از انجام آن توسط یک فرد تنهاست.

راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارند. یکی از بارزترین آنها استفاده از شبکه های اجتماعی است؛ ولی شما باید این کار را در دنیای واقعی هم انجام دهید. هیچ پل ارتباطی را قطع نکنید و با همکلاسی هایتان در تماس باشید. همکاران قدیمی و کنونی، شرکای تجاری و … سعی کنید ارتباطی تخصصی و تقویت شده را با آنان برقرار کنید. حتی اگر یک ارتباط در آن زمان خاص به نظر بی ربط برسد، چه کسی می داند که در طول مسیر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

داشتن یک ارتباط سازنده با شبکه انسانهایی که هر روز می‌بینیم یکی از عوامل موفقیت است.

 

پولدار شدن
پولدار شدن

همیشه در حال یادگیری باشید، قدم به قدم متخصص شوید و در رشته‌ی خود بهترین باشید.

متخصص بودن در یک رشته‌ی خاص، به معنای درآمد بالا و بهترین بودن در همان رشته، به معنای پولدار شدن است. تخصص پیدا کردن یا بهترین شدن به این معنا نیست که ظرف یک هفته ناگهان در یک رشته متخصص شوید، این موضوع همانند تفکر کایزن ژاپنی‌ها باید قدم به قدم و به طور مداوم انجام شود.

همیشه باید در حال یادگیری و رشد باشید، چون در غیر این صورت هم خود را به درستی نخواهید شناخت هم اینکه بسیاری از فرصت‌های موقت یادگیری را از دست خواهید داد که دوباره تکرار نخواهند شد. حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید که چه تخصص‌های ساده و کم‌درآمدی می‌توانند تبدیل به یک مشاغلی بسیار پردرآمد شوند، تنها اگر در آن کار بهترین شوید.

پرورش مغز به معنای پرورش مهمترین عامل موفقیت است.

 

پولدار به نظر برسید و به مکان‌هایی بروید که پولدارها می‌روند.

به فکر خریدن لباس‌های شیک باشید،‌ به آراستگی خود حتی زمانی که جلسه‌ی کاری ندارید فکر کنید چون شانس پولدار شدن شما با ظاهر بد تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود. هر از چند گاهی ولخرجی کنید و یک سفر حتی دو روزه به یک جای لوکس بروید. بسیاری از فرصت‌های بزرگ برای ثروتمند شدن در مکانی اتفاق می‌افتند که تعداد ثروتمندان در متر مربع بیشتر است.

 

در زندگی ریسک‌پذیر باشید.

این بدان معنا نیست که چشم بسته قمار کنید. ریسک‌های هوشمند و حساب شده شانس موفقیت را تا حد بسیاری بالا می‌برند. کسی که تمام پولش را در بانک خوابانده مطمئناً به جایی نخواهد رسید. کسی هم که با نیم ساعت تحقیق کردن درباره پرورش شترمرغ، ناگهان نصف سرمایه‌اش را خرج این امر می‌کند دیوانه است. درباره هر سرمایه‌گذاری اطلاعات کسب کنید و با پردازش صحیح این اطلاعات و مشورت با افراد ذیصلاح اقدام کنید.

 

پس انداز کنید.

اول پس انداز کنید و سپس از باقی مانده پولتان خرج کنید. اگر پس انداز کنید پول کم می آورید؟ 2 راه بیشتر ندارید؛ یا هزینه هایتان را کم کنید و یا درآمدتان را افزایش دهید. البته به شما قول می دهم اگر هزینه هایی که در طول 1 ماه می کنید را ریز به ریز و هر روز یادداشت کنید، در پایان ماه خواهید دید که بسیاری از مخارج غیر ضروری را می توانید حذف کنید تا امکان پس انداز بیشتری داشته باشید!

معمولا این دسته بندی برای مدیریت هزینه ها مناسب است البته می توانید مقدار کمی آن را تغییر دهید:

  • 60 درصد درآمد ماهانه هزینه زندگی و مخارج ثابت می شود.
  • 20 درصد پس انداز
  • 15 درصد خرج تفریح و شادی
  • 5 امور خیریه

به خاطر داشته باشید انسان برای رسیدن به اهدافش به انرژی نیاز دارد و هرگز از شادی هایتان برای امور دیگر نکاهید. حتما این مبالغ را در زندگی برای همین امور اختصاص دهید.

اگر پس انداز برایتان سخت است، خودتان را در عمل انجام شده قرار دهید. وام بگیرید و با پولش زمین یا ملک بخرید. حالا مجبورید اقساطش را بپردازید و صاحب یک دارایی هم شده اید!

 

پولدار شدن
پولدار شدن

از اینترنت کمک بگیرید.

راه اندازی کسب‌ و کار اینترنتی که پیامک‌های واریز پول مرتب به موبایل‌تان ارسال شود چیز جذابی است. بسیاری از افراد رویای پولدار شدن با اینترنت را دارند.
راه انداختن یک سایت چندان هم پول نمی‌خواهد و بدون سرمایه هم می‌توان شروع کرد، به شرط اینکه ابتکار داشته، وارد حوزه‌ای بشوید که تخصص آنرا را داشته باشید، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.
بعدش هم بازاریابی موثر و فعال می‌خواهد که از عهده‌اش بربیایید.
اینترنت منبع درآمد خیلی خوبی محسوب می‌شود به شرط اینکه سعی کنید از زیر و بم آن اطلاعات بدست بیاورید و هر روز به دانش‌تان بیفزایید.

بسیاری از جوانان امروز به خوبی آگاهند که اینترنت چه عظمتی دارد و هنوز زمینه‌های رشد آن به پایان نرسیده است (مخصوصا در ایران، پتانسیل بزرگی برای ایجاد کسب و کار اینترنتی وجود دارد) جایگاه خاص شما هر کجا که باشد، اهداف کسب و کاری شما هر چه که باشند، اینترنت می‌تواند در برخی راه‌ها به شما کمک کند.

برای ایجاد ارتباط، بازاریابی اینترنتی ، موقعیت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، تحقیقات بازار، تحقیقات رقابتی و هر چیزی که فکرش را بکنید، می توان راهی یافت تا به صورت آنلاین انجام شوند.

 

مهارت‌های طلایی را بیاموزید.

آموختن مهارت های زیر برای پولدار شدن، فوق العاده ضروری هستند:

 

کسب‌وکار خود را بسازید و کارآفرین شوید.

اگر واقعا قله‌های بلندی را نشانه رفته‌اید و می‌خواهید چیزی بیش از یک درآمد بالا داشته باشید و سرمایه‌ی بزرگی را برای آینده‌ی خود رقم بزنید، یکی از راه‌های رایج برای رسیدن به این هدف آن است که کسب‌و‌کار خود را به راه بیندازید.

بهترین روش این است که بعد از کسب دانش در حوزه‌ی کاری مورد نظر در هر سنی که هستید، چند سالی در سازمان‌های موفق آن حوزه کار کنید و تا می‌توانید تجربه و شبکه‌ی خود را گسترش دهید و پس از آن، زمان درستی را برای خروج و اقدام به ایجاد کسب‌وکار خود انتخاب کنید. اگر هم سرمایه‌ای اندوخته باشید می‌توانید چند ماه یا حتی یک سال سرمایه‌گذاری و هزینه کردن را تحمل کنید تا کم کم چرخ کسب‌وکار شما بچرخد و بتوانید هزینه‌های خود را تامین کنید و پس از چند سال خواهید دید که شما کناری نشسته‌اید و دیگران این چرخ را برای شما می‌چرخانند و شما بیشتر وقت خود را یا در تعطیلات یا در هدایت یک سازمان بزرگ صرف می‌کنید و به عبارتی پولدار شده‌اید.

 

با کار در خانه پولدار شوید.

پولدار شدن در خانه واقعا امکان پذیر است و شما می توانید با استفاده از روشهای مختلف و خلاقانه در خانه بنشینید و پول دربیاورید.

·         با پختن غذاهای خانگی

پخت غذا در خانه و فروش آن به دیگران کار ساده ای نیست اما راه بسیار خوبی برای پولدار شدن در خانه است .در ابتدای کار می توانید با چند مغازه قرار داد ببندید و ناهار آنها را تهیه کنید و با قیمت کمتر به انها بفروشید. بعد از مدتی اگر از مواد غذایی با کیفیت استفاده کنید و البته دستپخت خوبی هم داشته باشید مشتریانی زیادی پیدا خواهید کرد.

·         در خانه معلم مجازی باشید.

اگر تحصیلات عالیه دارید و نتوانستید مطابق با تحصیلات و علاقه خودتان کار پیدا کنید یا به هر دلیلی نمی خواهید بیرون از خانه کار کنید همین الان یک آگهی تبلیغاتی با عنوان اموزش مجازی در فلان رشته و زمینه در سایت و شبکه های مختلف منتشر کنید و از علاقمندان بخواهید با صرف هزینه کمتر و بدون نیاز به خارج شدن از خانه در زمینه ارائه شده اطلاعات درسی و غیر درسی خود را بالا ببرند . این اموزش ها را می توانید به صورت اسکایپ و یا روش های دیگر که مورد توافق طرفین باشد انجام دهید

·         کار با نرم افزارهای مختلف را یاد بگیرید..

شما می توانید با یادگیری نرم افزارهای نظیر فتوشاب و سایر نرم افزارهای تخصصی دیگر سفارش گرفته و در خانه انجام دهید. این کارها شاید در ابتدا پول چندانی نداشته باشد اما به مرور که کارهای خوب و با کیفیت ارائه دهید مشتریان بیشتری پیدا خواهید کرد و درامد بیشتری هم کسب می کنید.

·         راه اندازی وبلاگ و سایت

وبلاگ نویسی و راه اندازی سایت یکی از بهترین راههای پول در آوردن است. با تولید محتوا برای سایت خودتان و جذب بازدید کننده های فروان می توانید به پول زیادی دست پیدا کنید.

 

پولدار شدن
پولدار شدن
برای پولدار شدن چه کتاب هایی را مطالعه کنیم؟

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»: این کتاب را چندین بار بخوانید. این کتاب اثر «ناپلئون هیل» و ترجمه‌ی «مهین خالصی» است. این کتاب شامل پانزده فصل و از نخستین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که در قرن بیستم به معرفی روش‌های موفقیت در زندگی و کسب و کار پرداخته و این روش‌ها را که تا آن زمان تنها در اختیار معدود افراد موفق بوده، همگانی کرده است.

کتاب «اثر مرکب»:  از جهاتی، این نوشته‌ی دارن هاردی را می‌توان جان کلام کتاب‌هایی دانست که در دهه‌های گذشته در زمینه‌ی توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند.
شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی این رشته، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعه‌ی دقیق و حتی چندباره‌ی آن دعوت کرده‌اند.

کتاب اثر مرکب و مضمون و هدف گذاری آن به نحوی است که مدیر، کارمند، مرد، زن، پیر، جوان و هر مخاطبی در هر قشر و سن و شغل و حرفه ای بتواند به فراخور نیازش از آن بهرمند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند باشد. تا آنجا که نویسنده در مقدمه کتاب ادعایی بزرگ می‌کند و می‌گوید: مهم نیست چه چیزی یاد می گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می آید.


منبع مقاله چگونه پولدار شویم در سایت محمد فرتاش